hagforsryttarna

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Moa

Av Moa & Tobias Johansson - 26 juni 2012 22:44

Hej, har haft fullt upp idag :) Först ringde klockan upp och sätta på träningskläder för att ut och springa i 30min, Sen vidare till stallet för en uteritt på ca 1,5h och lite pyssel sen kom mamma och jan och hjälpte mig att köra vatten till sommarhagen och sen åkte jag hem och åt och sedan back again för stallmöte :) Direkt efter åkte vi och handlade och sedan hem och duschade och nu ligger jag här med datorn :)

Okej tänker ni väl men hur gick ritten idag då? Jo, vi red ju tsm med Tobbe och Svarten, konstigaste vädret på länge ibland strålande sol och ca 30 grader varmt sedan spöregn och sedan torråska osv.. Hästarna var iallafall väldigt nervösa idag, inte vet jag om det berodde på the weather :P Skrittade och travade bara idag, Fjalar känns fortfarande öm i fötterna sedan hovslagaren  var här.. Hon tog ju trots allt ganska mycket på honom.. Sånna här dagar funderar jag på att sätta skor fram, men så andra dagen går han lätt som en plätt på grus med stora stenar.. Hästvärlden är att bra märklig ibland :) Så frågan är skor eller icke skor? Vad tycker ni? motivera gärna :)

Imorgon blir det tandläkaren, styrketräning och såklart STALLET :)


 


 
 
Ingen bild

majj

26 juni 2012 23:18

Jag tycker absolut att han ska få va barfota, han lär sig ju att va utan och ömheten försvinner :) Hästarna trivs nog bäst att va barfota, skönt och dom lär sig gå riktigt bra och med skor kan det ju bli komplicerat, om en skulle ramla av och det inte finns någon tid på ett bra tag till en hovslagare, och hästarna blir jätteöma med skor! :)
på vintern är det ju bara att skaffa boots och sätta på så slipper dom skor! :)
Mina hästar går barfota året runt och dom trivs jätte bra som barfota hästar! :)

Moa & Tobias Johansson

27 juni 2012 09:19

Jag känner också att det underlättar om dom går barfota och jag tycker det borde vara skönare för dem med tanke på att det är naturligt, men jag får försöka tänka på det tills nästa gång hovslagaren kommer så får vi se om det blir skor eller inte, jag hoppas på att det inte blir några skor :)

 
Ingen bild

Annica

27 juni 2012 06:53

Kul att det funkar så bra för er. Vad det gäller skor så tycker jag själv att om hästen verkar öm så sätt på skor. Tänk dig själv att gå på småsten utan skor. Visst spänner du dig då. Om hästen går och är små öm i tassarna så tror jag att även han spänner sig och på sikt kanske får ont i sina spända muskler. Det är ju skillnad när hästarna kan välja underlag själva hela tiden. Tror inte de går där det gör ont då. Detta är min högst personliga åsikt men den kan vara värd att fundera på i alla fall. Kram!

Moa & Tobias Johansson

27 juni 2012 09:15

Bra tänk där Annica. Men det är alltid typ en vecka efter hovslagaren är här som han är öm, annars går han överallt.. :) Men jag har också tänkt mycket som du på sistonde.. Jag får bestämma mig tills nästa gång hon kommer ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa & Tobias Johansson - 8 september 2012 22:57

Vi har bestämmt att splittra bloggen!!   Ni hittar mej nu på    www.nattstad.se/moaajohansson   kram moa   ...

Av Moa & Tobias Johansson - 8 september 2012 12:56


Sjuk humor :D      

Av Moa & Tobias Johansson - 4 september 2012 21:19

Förlåt för att uppdateringen suger här på bloggen, men jag tror både jag och Tobbe kommit in i en period då vi är väldigt omotiverade båda två.. Kännde för att verkligen ta tag i bloggandet igår men fann inte tiden riktigt :P   Först hade jag sko...

Presentation


Hej vi är två Hagforsbor en kille och en tjej. Båda födda -97. Denna bloggen handlar om vårt intresse vi brinner för nämligen HÄSTAR!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards