hagforsryttarna

Alla inlägg under juli 2012

Av Moa & Tobias Johansson - 31 juli 2012 20:43

Något jag verkligen kan bli irriterad på är när folk säger att hästen inte passar ryttaren även om dem inte sett dem tillsammans..

Okej olika individer passar inte ihop, men det kan man ju inte avgöra innan man sett dem som i detta fall ridit..

Och oavsett vid tex om man sett kort eller film från en provridning så kan man ju inte säga att häst och ryttare inte passar tsm, den enda som kan säga det egentligen är ju ekipaget själv, vilken känsla ryttaren har vet ju ingen annan.

Gillar man hästen jätte mycket är det ju inge kul att höra från olika personer att man inte passar tillsammans.


Tänker er själva...

Sen har jag fått hört från många att Fjalar inte är en sådan häst jag ska ha, men om jag säger såhär:


Om det inte vore för Fjalars ben så hade jag haft kvar honom och kämpat, han hade varit den rätta hästen för mig!

Det är en dröm för mig att ha honom hos mig, och han är en häst jag verkligen kände att jag passade på..

Sen att jag blev ledsen och besviken ca 5 gånger i månaden står jag inte ut med! och med tanke på att vi bara haft honom på prov inför köp så är det ju såklart att vi inte köper en häst vi märker är oren lite då och då..

 


Så tänk er för kanske en och två gånger innan ni kommenterar någons val av häst.. För det är ju ändå ett induviduellt val. Bara för att ni inte gillar hästen så betyder det ju inte att alla ogillar just den hästen..


 

 

Av Moa & Tobias Johansson - 31 juli 2012 16:39

Skulle vilja veta vad ni bloggläsare tycker om hö vs hösilage.. Fördelar? nackdelar? :)


Skriv vad du själv tycker och tänker!


 

Bilden är lånad från livetpahojden.blogspot.se :)


 

Av Moa & Tobias Johansson - 31 juli 2012 15:11

Åh får nästan ångest när jag tänker på att hela sommarlovet har gått åt till regn och sedan sjukdom..

Känner mig inte bra än, hosta förkyld och illamående.

Största delen av förmiddagen har spenderats framför tv:n med ridsport ;) Laddar upp för ännu lite mer snart :)



 


 

Av Moa & Tobias Johansson - 30 juli 2012 14:29

Hahah vet att det inte är morgon kl 14.33, men jag har inte hunnit gjort mig i ordning ännu så det känns forfrande som det är morgon. Idag är det Måndag den 30 juni och jag har redan hunnit storstäda och gjort om lite i mitt rum. Blev faktiskt supernöjd! Nu ser det iallafall ut som ett rum igen :)


Funderar på om jag ska erbjuda min familj att jag kan laga maten, riktig hemafru NÄSTAN!! :P

Sen vid 6 tiden bär det av mot stallmöte hemma hos Joline och Robin :) Ska även åka oc ta hand om lilla pållen också nång gång innan mötete :) Saknar honom så otrloligt mke efter bara en dag då jag inte sett honom, hur ska det bli sen när det blir veckor, månader, år, en livstid utan honom, undrar om jag klarar mej..


Sen funderar jag även på vart Tobbe tagit vägen? kansk dött elr nått hahah nerrå.. Men man skulle kanske kunna tro..

Förhoppnings vis kanske ni hör nått från han ikväll :)


 


 

Av Moa & Tobias Johansson - 29 juli 2012 16:32

  Har nyss klippt av Giries den största delen av hennes päls :) Jag personligen har aldrig varit med om att man klipper en finsk lapphund, men vi var tvungna med tanke på att det snart är augusti och hon har inte tappat något av vinterpälsen ännu.. De ca 3 senaste veckorna har hon gått runt och gnällt och flåsat extremt mke..

'

Här kommer före och efter bilder :)



Förut:

   



Nu:          


Visst blev hon söt haha :P Stackra!!


 

Av Moa & Tobias Johansson - 29 juli 2012 13:50

Godmorgon läsare!

Idag är jag stallfri, däremot är det inte min vilja men jag behöver ta det lungt så jag kan bli frisk nån jä*la gång.

Tack Annika för att du kollar till Fjalar så att han mår bra!

Sen fick jag även reda på att Mr P kan flytta hem till oss v.34 känns som en evighet, men just nu tänker jag lägga ner hela min skäl på att umgås med Fjalar så att han får ett bra slut hos mej, buhu... :(


Kan även köra på en frågestund! Fråga på kommer va helt ärlig ;)


 


 

Av Moa & Tobias Johansson - 28 juli 2012 16:12

Usch va tråkigt, hon var iallafall duktig att gå på transporten..

Cyklade till stallet och fy va det inte känndes okej när man är bott förkyld och ligger på gränsen till feber hela tiden.

Men men man lär av sina misstag..

Blir väl att ta det lungt resten av dagen då jag känner mig sämre än jag gjorde innan jag åkte till stallet.



Bild från i våras :) Fotograf; Emma Axelsson! <3

 

Av Moa & Tobias Johansson - 28 juli 2012 11:33

Nu ska jag bara klä på mej och sen cykla till stallet.. Idag reser Diana hem igen, väldigt tråkigt hon är ju så underbar på alla sätt och vis! 

Update kommer sen när jag kommer hem ;) 


 

 

Presentation


Hej vi är två Hagforsbor en kille och en tjej. Båda födda -97. Denna bloggen handlar om vårt intresse vi brinner för nämligen HÄSTAR!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards