hagforsryttarna

Alla inlägg under augusti 2012

Av Moa & Tobias Johansson - 31 augusti 2012 23:29

Idag har jag inte gjort så mycket skolan och ridit var ute i skogen med Moa kom hem bostade P lite och sedan åkte jag hem:)

Imorgon ska jag på 50-årskalas, har ingen lust. Men får väl genomlida denna sak också.. Kanske kommer ett inlägg imorgon gonatt!

Tobias

Av Moa & Tobias Johansson - 31 augusti 2012 22:26

Har noll blogglust, men tänkte berätta vad vi gjorde med hästarna lite snabbt ändå.. 

Idag var jag och P med Tobbe och Svarten ut på en skritt tur, Tobbe på hästryggen och jag fick gå med mina egna ben ;) Var väl borta i ca 2 timmar kanske. Gick över många broar och hade en hel del miljöträning, gick bland annat igenom ett ganska stort bostadsområde och träffade på tex en lastbil ;)

varför ska man bry sig om en lastbil eller motorcykel när det finns mycke läskigare saker som tex en A brunn hahah :) Det var nog P's mening idag.. :)


 


 

Av Moa & Tobias Johansson - 29 augusti 2012 22:05

Förlåt har inte hunnit blogga nått på länge har varit mycket att stå i så det har kommit lite åt sidan.. Men nu är jag i alla fall tillbaka. Idag har jag pluggat och pluggat och åter pluggat, har också tränat och hoppat höjd hoppade 1,77 pb riktigt roligt att känna att jag har höjderna i kroppen och att ryggen håller, så nu kan det bara bli bättre.

Imorgon är det en jobbig dag i skolan, dom tråkigaste ämnena på samma dag, Jippie! Nu ska jag sova men det blev ett litet inlägg i alla fall men gonatt:)

Av Moa & Tobias Johansson - 29 augusti 2012 20:06

Nu är jag hemma från stallet igen, jag och mamma tog oss en ganska lång promenad med P och Solero.. Härligt värre!

Är så skönt att bara ta med sig hästen sin ut och promenera i skogen när man varit i skolan hela dagen,  bara släppa alla tankar på allt och få bort huvudvärken.


På schemat idag stod det ju promenad i kuperad mark, och så blev det ju! Hästarna fick verkligen jobba med att se sig för vart de gick och lyfta benen en hel del.


Känns som jag börjar känna Mr P mer och mer för varje dag och blir mer fäst vid honom för varje dag!


Kameran togs aldrig med idag vilket jag tycker var väldigt synd, men bjuder på 3 bilder sen igår istället :) Varför ni inte fick se dem igår är för jag inte tycker dessa bilderna visade MrP rättvist :) But here we go!


     


 


Av Moa & Tobias Johansson - 29 augusti 2012 14:24

God eftermiddag!

Nyss kommit hem från skolan, och har endel läxor att ta tag i innan jag åker till stallet, så jag funderar på om jag ska ta och skura klart boxen till helgen i stället känns som det är lite mycket just nu och jag vill ju lägga ner så mycket tid som möjligt på att lära känna P :)

Mamma lovade att följa med till stallet idag :) Gissa vad det innebär? BILDER :D

Planeringen idag innebär promenad i ganska kuperad mark..
Nej nu väntar skolböckerna, hörs senare! <3


 

Av Moa & Tobias Johansson - 29 augusti 2012 14:11



Är han inte van vid att det rör sig i munnen?
med tanke på att han är 8år? (:
& kan du inte berätta lite om hans "bakgrund" ? iaf det du vet?


Mr P är född och uppväxt på gården vi hämtade honom från, tanken med han från första början tror jag såg annorlunda ut än hur situationen är idag. Jag tror det var så att hon skulle ridit in Mr P och haft honom som sin ridhäst så skulle hennes dottern få ta mamman till Mr P men tiden räckte väl inte till, men jag är inte 100% säker att det var såhär.

Men hon har ju slängt sig upp på honom och ridit lite i grimman nån gång, så det är ju därför han inte är riktigt van att det rör sig i munnen ;)


Jag ville inte ha en jätte ung häst men jag ville kunna börja lite från grunden med den och då passar ju P mej utmärk, inte för ung men ändå helt grön om ni förstår?


Hoppas du fick veta det du ville :) Kram!


 


 

Av Moa & Tobias Johansson - 28 augusti 2012 21:31

Hejsan    

Vaknade idag pigg och taggad på att gå igenom ännu en underbar dag, dessutom fick man frukost på sängen och det var fint väder.. Vetskapen av att man har en otroligt fin häst som väntar på en efter skolan gjorde allt lättare i skolan och dagen gick ganska snabbt!

När jag kom hem bytte jag om och sen slängde jag mej på cykeln till stallet. Longerade Mr P på två olika sätt, först helt lös som gick väldigt bra och sen tog jag två longeringslinor så att det skulle bli som tömmar nästan så att han skulle bli lite mer van att det ibland rör sig i munnen hahah han är att för söt min lilla "bebis"!!

Sen började jag skura boxen men han inte långt förens klockan var 18 och det var dags för stallmöte :)


Nu ska jag hämta min baguette från ungnen och gå ner och lägga mig och kolla på nån serie tills jag somnar! Godnatt kära läsare!


 

Presentation


Hej vi är två Hagforsbor en kille och en tjej. Båda födda -97. Denna bloggen handlar om vårt intresse vi brinner för nämligen HÄSTAR!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards